Huisregels
- Meld losse brackets of andere mankementen vooraf aan de afspraak
- De tanden dienen goed gepoetst te zijn voor elke afspraak.
- Afspraken dienen 24 uur van tevoren afgezegd te worden. De afspraak kan ook via de mail afgemeld worden.
Ons mailadres is: info@orthodontievianen.nl - Als u 15 minuten later dan de geplande afspraak komt, zijn wij genoodzaakt de afspraak te verplaatsen.
- Als een controle afspraak voor de 3e keer vergeten wordt, krijgt u een rekening toegestuurd. Het tarief bedraagt € 20, -.
Dit geldt ook voor alle vergeten vervolgafspraken. - U bent zelf verantwoordelijk voor het wijzigen van uw adresgegevens.
- Indien u overstapt van verzekering dient u dit zelf aan de praktijk door te geven
- Een los slotje dient u altijd van tevoren door te geven. Dit om eventuele uitloop te voorkomen voor de mensen
die na u een afspraak in de praktijk hebben. U kunt het via mail of telefonisch doorgeven. - Indien u thuisopdrachten meekrijgt, dient u deze op de juiste manier uit te voeren om zo het gewenste resultaat te behalen.
- U bent zelf verantwoordelijk voor de keuze van uw verzekering en het controleren van de (resterende) vergoeding.
U kunt te allen tijde de informatie opvragen bij de balie. - Het patiëntendossier wordt 20 jaar bewaard. Na 20 jaar wordt het dossier vernietigd.
- Als u een klacht heeft proberen wij dit eerst samen met u op te lossen.
Indien hier geen resultaat uitkomt, kunt u via NZA een klacht indienen. - U bent tijdens het eerste bezoek wettelijk verplicht om u te legitimeren en uw zorgpas te tonen.
- Voor de start van een behandeling dient u eerst een medische anamnese in te leveren.
- Wanneer we uw behandeling moeten wijzigen of wanneer onverwachte complicaties tijdens de behandeling optreden,
informeren we u hierover mondeling en/of schriftelijk tijdens of voor uw eerstvolgende afspraak. - Wanneer de verwachte kosten door de aanpassing in uw behandeling met meer dan 15% stijgen, ontvangt u een nieuwe kostenbegroting.
- Aan onze inschatting van de behandelduur en de verwachte kosten kunt u geen rechten ontlenen.
U ontvangt deze informatie zodat u weet waar u aan toe bent. - Bij een betalingsachterstand kunnen wij beslissen om uw verdere behandeling te onderbreken
of deze pas voort te zetten nadat u het openstaande bedrag betaald heeft, tenzij dit volgens ons medisch niet verantwoord is.